• New government in Nepal: What does it mean for China?

    ciwa 2021-08-13 发表

    Nepali Prime Minister Sher Bahadur Deuba was appointed to the post on July 13 as per the Supreme Court order. The development came a day after the apex court overturned then Prime Minister KP Sharma Oli's move of dissolving parliament and ordered Deuba's appointment to the post in accordance with the Article 76 (5) of the Nepali constitution. This is the fifth time Deuba is taking the helm as prime minister.

    人看过

  • Dr. S. Jaishankar’s Inaugural Address at BRICS Academic Forum 2021

    ciwa 2021-08-06 发表

    Address by External Affairs Minister at the inaugural session of BRICS Academic Forum 2021.

    人看过

  • 为什么印度人口最多的邦的二孩政策是“胁迫性的”

    ciwa 2021-07-30 发表

    北方邦的立法建议取消生育两个以上孩子的民众从事政府工作的资格,并将他们排除在国家计划之外。印度北方邦右翼政府提出了一项有争议的立法,该立法拟实行计划生育政策,专家称此举是“胁迫性的”,并担心这可能加剧性别比例失衡。北方邦法律委员会在上周公布了一项名为《2021年北方邦人口 (控制、稳定和福利)法案》的法律草案并进行意见征求,要求公众在7月19日之前反馈意见。该提案指出,如果一对夫妇生育两个孩子以上

    人看过

  • 四川省彭州市与瓜纳华托州瓜纳华托市结好备忘录“云签约”仪式

    ciwa 2021-09-06 发表

    7月26日,中国四川省彭州市和墨西哥瓜纳华托州瓜纳华托市建立友好合作关系备忘录线上签约仪式顺利举行。中国驻墨西哥大使祝青桥和墨西哥驻华大使何塞·路易斯·贝尔纳尔出席了“云签约”仪式并先后致辞。祝大使表示,中墨同是文明古国,两国人民友好交往源远流长。建交近50年来,双方在各个领域广泛开展友好合作,惠及两国人民,尤其是新冠疫情暴发以来,双方抗疫合作成效显著,经贸往来逆势增长,文旅科技云端交流也从未间断

    人看过

电话咨询
研究方向
研究成果
QQ客服