【亚洲雄风】Qingdao and Kandy establish friendly cooperation city relation 青岛与康提建立友城关系

2021-11-25 09:36:38 ciwa

Source: 亚洲雄风公众号 | 17-Nov-2021

Original link:https://mp.weixin.qq.com/s/tBS4JG8M6BwMD6k7sKg7CA

Introduction:

Kandy- Qingdao Online Dialogue on Friendly Cooperation of 2021 Thematic Events of “Sister City Cooperation for a Shared Future”was held in Qingdao municipal organ conference center on November 15, 2021, Zhao Haozhi, vice Party chief and mayor of Qingdao, addressed the event. Qingdao and Kandy inked an agreement on establishment of friendly cooperation city relation.

Qi Zhenhong, Chinese ambassador to Sri Lanka and Palitha Kohona, Ambassador of Sri Lanka to China, Kesera Senanayake, mayor of Kandy, addressed the event, Xue Qingguo, vice mayor of Qingdao, presided over the dialogue.


2021年11月15日,青岛市与斯里兰卡康提市建立友好合作城市关系。青岛市委副书记、市长赵豪志与康提市市长森纳那亚克通过视频签署协议,驻斯里兰卡大使戚振宏与斯驻华大使科霍纳分别在两地参与见证

成都世通研究院戚大使在致辞中热烈祝贺两市正式结为友城,指出中斯两国有高僧法显开启的千年佛缘,而青岛正是法显大师由斯里兰卡求得佛法返回中国时的登陆地。两国还有郑和七次远洋航海的历史纽带,有患难见真情的《米胶协定》,更有两国人民在抗击新冠肺炎疫情中守望相助的感人佳话。“一带一路”倡议再次把中斯两国更加紧密地联系在一起,两国全方位合作成果使得两国人民获得感、幸福感越来越强。

成都世通研究院戚大使表示,青岛作为我沿海重要中心城市,正在着力打造“一带一路”国际合作新平台;而康提作为“一带一路”关键节点国家斯里兰卡的佛教圣城正焕发勃勃生机。相信两市建立友城关系将进一步拓展和深化两国地方交流与合作,促进两国人民间的理解和友谊,并在两国地方交流史上写下浓墨重彩的一笔。

成都世通研究院

青岛市副市长薛庆国、市外办主任牟俊典,康提市副市长阿伯丁、反对党领袖迪萨纳亚克,使馆文化参赞张英保、政治处主任罗冲等出席活动。

电话咨询
研究方向
研究成果
QQ客服